Talent Shows

9 Μαϊ. 2017

Displaying γενικη-2.bmp

Δεν σαρώνουν πια στους πίνακες τηλεθέασης οι μουσικοί διαγωνισμοί ταλέντων. Το 25% - 30% είναι η «οροφή» των ποσοστών που σημειώνουν κατά μέσο όρο, νούμερα που είναι σαφώς κατώτερα από τα 50άρια που κατέγραφαν όταν πρωτοξεκίνησαν, ενώ συγκρινόμενα με αυτά του φετινού Survivor μόνο «σαρωτικά» δεν τα λες. Σαν να κουράστηκε ο Έλληνας να ακούει «βιμπράτα και φαλτσέτα», σαν να μην τον νοιάζει εάν ο κάθε ταλαντούχος ή ατάλαντος «έχει δουλέψει τις ψηλές του». 

Παραγωγή νέων τραγουδιστών: η βαρύτερη Ελληνική «βιομηχανία»

Η παραγωγή τραγουδιστών μέσα από τα μουσικά talent shows είναι ίσως η πιο πλούσια παραγωγή οποιουδήποτε προϊόντος κάναμε ποτέ στην Ελλάδα (δεδομένου ότι δεν παράγουμε και τίποτα!), όπως μπορείτε να δείτε στους παρακάτω πίνακες:

Μουσικά talent shows 2001- 2017

ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΕΖΟΝ

ΤΙΤΛΟΣ TALENT SHOW

ΚΑΝΑΛΙ

4

Fame Story

ANT-1

1

Super Idol

Mega

2

Greek Idol

Alpha

1

Να η ευκαιρία

Mega

1

Pop Stars

Mega

2

Dream Show the Music

Alpha

3

The X Factor

ANT-1

2

The X Factor

ΣΚΑΪ

2

The Voice

ANT-1

1

The Voice of Greece

ΣΚΑΪ

1

Rising Star

ΑΝΤ-1

1

Star Academy

Epsilon

Είναι πολλά τα ταλέντα, Άρη…

16 χρόνια τηλεοπτικών διαγωνισμών ανάδειξης  τραγουδιστών    (2001-2017)

21 talent shows (με αυτά που είναι σε εξέλιξη)

336 νέα ταλέντα (υπολογίζοντας μόνο τους 16 κατά μέσο όρο τραγουδιστές που έφταναν στα live shows)

17 κριτικές επιτροπές

68 κριτές

Τεστ: τι θυμόσαστε από τα 21 μουσικά shows της Ελληνικής τηλεόρασης;

Φανταστείτε ότι η ζωή σας βρίσκεται σε κίνδυνο και ο μόνος τρόπος να γλιτώσετε είναι να απαντήσετε σωστά σε 6 τουλάχιστον ερωτήσεις από τις 12 που ακολουθούν (χωρίς να «κλέβετε» διαβάζοντας τις σωστές απαντήσεις!) οι οποίες αφορούν σε πρώην παίκτες μουσικών διαγωνισμών ταλέντων. Πόσο δύσκολο μπορεί να είναι, δεδομένου ότι πολλά από αυτά τα τηλεοπτικά παιχνίδια έκαναν ρεκόρ τηλεθέασης την εποχή προβολής τους; Για να δούμε:

1. Ποιός είναι ο Σταύρος Μιχαλακάκος;

2. Σε ποιο τάλεντ σόου αναδείχθηκε νικήτρια η Τάμτα;

3. Από ποιόν διαγωνισμό τραγουδιού ξεκίνησε την καριέρα του ο Ησαϊας Ματιάμπα;

4. Ο Λεωνίδας Μπαλάφας συνυπήρξε με την Χριστίνα Κολέτσα ή με τον Νίκο Γκάνο σε talent show;   

5. Τι δουλειά κάνει η Πολίνα Πρελορέντζου;

6. Ο Γιώργος Κλακουμάνος συμμετείχε στο ίδιο τάλεντ σόου με την Ειρήνη Παπαδοπούλου ή με την Μαλού Κυριακοπούλου;

7. Ποιός είναι ο Χάρης Αντωνίου;

8. Τι κοινό έχουν ο Νίκος Οικονομόπουλος και η Αμαλία Αυγουστάκη;

9. O Γιώργος Καρέλης έφτασε φέτος στους 8 του Rising Star ή του The Voice;

10. Πού γνωρίσαμε για πρώτη φορά τον Νίκο Μακαντάση;

11. O Δήμος Μπέκε διαγωνίστηκε στο ίδιο σόου με τον Λευτέρη Κιντάτο ή τον Κώστα Αυγέρη;

12. Νίνο, Θάνος Πετρέλης, Κώστας Μαρτάκης, Κωνσταντίνος Αργυρός: πόσοι κατέκτησαν την πρώτη θέση στο σόου που συμμετείχαν;

Σωστές απαντήσεις τεστ

1. Ο Σταύρος Μιχαλακάκος ήταν ο νικητής του X Factor 2 που προβλήθηκε το 2010 στον ΑΝΤ1.

2. Η Τάμτα δεν αναδείχθηκε νικήτρια σε κανένα σόου. Συμμετείχε στο Super Idol του Mega το 2004 και έφτασε μέχρι τον τελικό τον οποίο κέρδισε ο Κύπριος Σταύρος Κωνσταντίνου.

3. Ο Ησαϊας Ματιάμπα ήταν ο νικητής του «Να η ευκαιρία» που αναβίωσε το 2001 το MEGA.

4. Ο Λεωνίδας Μπαλάφας ήταν ο νικητής τους Fame story 4 το 2006, στο οποίο συμμετείχε και η Χριστίνα Κολέτσα. Ο Νίκος Γκάνος, είχε λάβει μέρος  στο Super Idol, με την Τάμτα.

5. Η Πολίνα Πρελορέντζου  είναι καθηγήτρια φωνητικής στο φετινό Star Academy του Epsilon.

6. Ο Γιώργος Κλακουμάνος συμμετείχε το 2009 X-Factor 1 του ΑΝΤ-1, μαζί με την Ειρήνη Παπαδοπούλου. Η Μαλού Κυριακόπουλου συμμετείχε στο Greek Idol 2 του Alpha, το 2011.

7. Ο Χάρης Αντωνίου ήταν ο νικητής του X Factor 3 που προβλήθηκε το 2011 στον ΑΝΤ1.

8. Η Αμαλία Αυγουστάκη και ο Νίκος Οικονομόπουλος είναι οι νικητές των «Dream show the Music» που έκανε ο Alpha to 2006 και το 2007, αντίστοιχα.

9. Ο Γιώργος Καρέλης έφτασε στους 8 του The Voice του ΣΚΑΪ με την ομάδα του Σάκη Ρουβά.

10. Ο Νίκος Μακαντάσης ήταν παίκτης του φετινού Rising Star με την ομάδα της Δέσποινας Βανδή.

11. Ο Δήμος Μπέκε διαγωνίστηκε στο The Voice του ΑΝΤ-1 το 2014, μαζί με τον Λευτέρη Κιντάτο. Ήταν και οι δύο στην ομάδα του Αντώνη Ρέμου. Ο Κώστας Αγέρης, ήταν ο νικητής του The Voice 2 του Ant-1, πάλι με την ομάδα του Αντώνη Ρέμου.

12. Κανένας από τους 4! Πήραν όλοι μέρος σε talent shows, Νίνο και Θάνος Πετρέλης στο Fame Story 1 το 2002, Κωνσταντίνος Αργυρός  στο Fame Story 3 το 2004 και Κώστας Μαρτάκης στο Dream Show 1 το 2006, αλλά δεν αναδείχθηκε κανένας από αυτούς νικητής.

Αποτελέσματα τεστ

9-12 σωστές απαντήσεις: Θερμά συγχαρητήρια! Εάν είστε ο Ανδρέας Μικρούτσικος ή ο Νίκος Μουρατίδης εσείς που κάνατε το τεστ, τότε έχετε τα σέβη μας! Εάν όμως είστε ένας απλός τηλεθεατής, τότε μήπως είναι ώρα να κλείσετε την τηλεόραση σας γιατί προφανέστατα περνάτε ατελείωτες ώρες μπροστά σε αυτήν;

6-8 σωστές απαντήσεις: Τουλάχιστον βρήκατε τις 6 σωστές απαντήσεις που χρειαζόσαστε για να γλιτώσετε τη ζωή σας! Μας εντυπωσιάσατε με την ικανότητά σας να συγκρατείτε τόσες πολλές πληροφορίες που (πείτε αλήθεια!) σας είναι εντελώς άχρηστες!

2-4  σωστές απαντήσεις: Μην νιώθετε άσχημα. Μάλλον ανήκετε στην πλειοψηφία των Ελλήνων τηλεθεατών! Δεν σας έχει μείνει και αξέχαστη η Αμαλία Αυγουστάκη! Ούτε σ’ εμάς…

0-1 σωστές απαντήσεις: Δεν καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο κάνατε το τεστ! Στερείστε ακόμη και βασικών γνώσεων γύρω από τα μουσικά talent shows! Ντροπή!

Το άρθρο μου δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ (7/5/2017) με τίτλο "Τάλεντ σόους: τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;"

Μαρία Παναγοπούλου

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα

27 Απρ. 2017

Όλοι οι τηλεθεατές, λίγο ως πολύ, έχουμε άποψη για τα τηλεοπτικά προγράμματα που παρακολουθούμε και όσοι είστε φίλοι μου στο facebook γνωρίζετε ήδη την δική μου για το Star Academy. Είπα λοιπόν να την εκφράσω και μέσα από το blog μου, όχι σαν "ειδικός" που δεν είμαι, αλλά ως έχουσα μάτια, αυτιά και αντίληψη...

Τo Star Academy (σαν φορμάτ) είναι ένα προϊόν που συνδυάζει την μουσική ακαδημία με το reality. Δεν είναι ούτε σκέτο talent show, ούτε σκέτο reality. Στην Ελλάδα το έχουμε ξαναδεί τέσσερις φορές, με τον τίτλο Fame Story (ίδια εταιρία παραγωγής- ίδιο κόνσεπτ). Και νομίζω πως για να δώσει κανείς απάντηση στο "γιατί δεν πέτυχε το Star Academy στο Epsilon;", πρέπει να θυμηθεί τα συστατικά πάνω στα οποία είχαν βασιστεί τα προηγούμενα όμοια shows, δηλαδή τους συμμετέχοντες, τους παρουσιαστές και τους κριτές τους.

Πριν όμως το κάνουμε αυτό, ας δούμε το νυν Star Academy.

Έτος: 2017
Κριτές: Άννα Βίσση, Νίκος Καρβέλας, Πέτρος Κωστόπουλος, Ναταλία Γερμανού
Παίκτες: Άνθρωποι που είχαν δηλώσει συμμετοχή στο "Κάνε μου like" της Αννίτας Πάνια ή είδαν φως και μπήκαν. Απολύτως "υποψιασμένοι" για το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν μέσα στο σπίτι ώστε να κερδίσουν "πλάνα". Θα τους αποκαλούσα "επαγγελματίες παίκτες reality". Χωρίς καμία σχέση με "μουσική ακαδημία"!
Παρουσιαστής: Μένιος Φουρθιώτης.

Δεν άφησα τυχαία τελευταίο τον παρουσιαστή του Star Academy. Ο Μένιος Φουρθιώτης είναι ένα "τηλεοπτικό φαινόμενο" από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξει κανείς. Ένα πρόσωπο που συγκεντρώνει πάνω του έντονη αμφισβήτηση. Ένας εμπορικός διευθυντής που καταφέρνει να φέρνει διαφήμιση σε έναν μικρό σταθμό ακόμη και εν μέσω κατάρρευσης της διαφημιστικής αγοράς. Ένας επικεφαλής προγράμματος που έχει δεχτεί σκληρή προσωπική επίθεση από όλους σχεδόν τους παρουσιαστές που έχουν αποχωρήσει από το κανάλι. Ένας άνθρωπος που κουβαλάει ένα πολύ βαρύ παρελθόν (ακόμη και αν το αποκαλέσουμε "νεανικό λάθος" όπως το αποκαλεί ο ίδιος, η ουσία και η οσμή του δεν αλλάζουν). Ενα τηλεοπτικό πρόσωπο με συγκεκριμένη αισθητική. Ένας παρουσιαστής που έχει τραγικές ελλείψεις και αδυναμίες στον προφορικό λόγο.

Αυτόν τον παρουσιαστή επέλεξε το Epsilon, να γίνει η σημαία του Star Academy. Και μάλιστα, δημιουργώντας "αναμονή κοινού", κρατώντας επτασφράγιστο μυστικό το όνομά του, μέχρι την ημέρα της πρεμιέρας. Μόνο αντίστροφη μέτρηση δεν έγινε μέχρι να μάθουμε "ποιός θα παρουσιάσει το show των 5 εκατομμυριών ευρώ;". Και όταν το μάθαμε, είδαμε μπροστά μας τον Φουρθιώτη. Μόνο του!

Χωρίς την υποστήριξη του ικανότατου πάνελ που έχει στα Αποκαλυπτικά. Χωρίς τα δεκαπέντε καλογυρισμένα και καλομονταρισμένα βίντεο ανά εκπομπή (περισσότερα και από τα βίντεο των δελτίων ειδήσεων στα μεγάλα κανάλια!). Χωρίς τα χιλιάρικα και τα δώρα που μοιράζει απλόχερα στο μεσημεριανό κοινό του Σαββατοκύριακού. Σε σόλο καριέρα! Στo prime time, που είναι κάτι σαν το Κολοσσαίο της τηλεόρασης (έχει καταπιεί ακόμη και θηρία...).

Με τα κακά Ελληνικά του, την αργή εκφρορά λόγου για να προλαβαίνει να ακούει όσα του υπαγορεύουν στο ακουστικό, το παγωμένο χαμόγελο, αλλά κυρίως με το χαμηλό τηλεοπτικό του ανάστημα. Δεν αναφέρομαι φυσικά στο σωματικό ύψος του, αλλά στο εκτόπισμά του πάνω στην φαντασμαγορική σκηνή του Star Academy. Γιατί και ο Νίκος Αλιάγας δεν είναι δίμετρος, όμως όταν παρουσίαζε το Γαλλικό Star Academy, νόμιζες ότι έβλεπες τον Γιάννη Αντετοκούμπο!

Μετά από 3 εβδομάδες Star Academy, θεωρώ ότι ο Μένιος Φουρθιώτης δεν είναι το χειρότερο στοιχείο του show. Αν μάλιστα θέλω να είμαι απολύτως ειλικρινής και όχι εμπαθής, πρέπει να αναγνωρίσω ότι διακρίνω αχνά σημάδια βελτίωσης από εκπομπή σε εκπομπή (στο μέτρο του εφικτού). Θεωρώ όμως ότι ο Μένιος Φουρθιώτης είναι το μοιραίο στοιχείο. Γιατί οι προσωπικοί επικριτές του στον χώρο των media και η μερίδα του κοινού που του έχει προσδώσει το hashtag #sixamenios, βρήκαν την ευκαιρία να επιτεθούν στο προϊόν πριν καν το παρακολουθήσουν. Δεν τους ένοιαζε το αποτέλεσμα. Αφού το παρουσίαζε ο Φουρθιώτης, η απόρριψη ήταν δεδομένη! Ας είμαστε ειλικρινείς: ακόμη και άψογο να ήταν το show, πολλές από τις κριτικές θα ήταν το ίδιο κακές. Ελέω Φουρθιώτη και μόνο... Και αυτό όφειλε να το γνωρίζει ένας σταθμός που διαλαλεί ότι θέλει να γίνει κάποτε μεγάλος...

Η διαφορά είναι πως έαν ήταν άψογο το show, θα το στήριζαν οι τηλεθεατές. Μπορεί όχι από την πρώτη εβδομάδα λόγω του αρνητικού κλίματος που είχε δημιουργηθεί, αλλά σίγουρα την δεύτερη ή την τρίτη. Δεν θα αποθεωνόταν ποτέ το Star Academy στους πίνακες της AGB, λόγω παρουσιαστή και ξεπερασμένου κόνσπετ, όμως εάν ήταν καλό ο κόσμος θα το έβλεπε. Είναι πολύ κακό! Γι αυτό ο κόσμος δεν το βλέπει. Μάλλον δεν θα το δει και ποτέ... Όχι γιατί τις καθημερινές έχει απέναντι το Survivor. Αλλά γιατί έχει τον πιο ζόρικο αντίπαλο: τον κακό του εαυτό!

Στα προηγούμενα "Fame Story":

1. δεν συμμετείχαν μόνο φωνάρες. Ούτε ο κόσμος τα παρακολουθούσε με διακαή πόθο να επιβραβεύσει τους καλύτερους. Όλοι όμως θυμόματε πως ακόμη και οι ατάλαντοι παίκτες, διέθεταν στοιχεία που τους καθιστούσαν "ελκυστικούς" στο τηλεοπτικό κοινό από την άποψη του reality.

2. οι κριτές (όπως και οι καθηγητές) ήταν επαγγελματίες από διάφορους χώρους, που βρίσκονταν στο pick της καριέρας τους. Έντονες προσωπικότητες, κάποιοι γνώστες του τηλεοπτικού "παιχνιδιού", άλλοι καταξιωμένοι μουσικοί και τραγουδιστές, ήταν όλοι τους ικανοί να πάρουν πάνω τους το show και να το απογειώσουν. Αυτό εξάλλου ήταν και το βασικό κριτήριο επιλογής τους: όχι το να "γράφουν" καλά στην αφίσα, αλλά να "γράφουν" καλά στον τηλεοπτικό αέρα.

3. οι παρουσιαστές ήταν πρόσωπα λαμπερά, έμπειρα, πανέτοιμα να αντιμετωπίσουν και την πιο απρόβλεπτη εξέλιξη, με ευφράδεια λόγου, σωστά Ελληνικά, ικανά να θέσουν εύστοχες ερωτήσεις, γνώριζαν πότε έπρεπε να παρέμβουν και πότε να σωπάσουν, ενώ οι περισσότεροι εξ αυτών θα μπορούσαν να καλύψουν με επιτυχία χωρίς ακουστικό, ακόμη και την συντέλεια του κόσμου.

Ειδικά για το θέμα των παρουσιαστών, ωστόσο, θα μου επιτρέψετε να εκφράσω μία ακόμη άποψη: τα reality τύπου Big Brother ή Fame Story, δεν θα είχαν καμία συνέχεια στην Ελλάδα αν δεν βρισκόταν στον "δρόμο" τους ο Ανδρέας Μικρούτστικος. Κανένας, ποτέ, δεν κατάφερε να παρουσιάσει τέτοια τηλεοπτικά προϊόντα σαν τον Μικρούτσικο και γνώμη μου είναι πως κανείς δεν θα το καταφέρει και στο μέλλον. Ανεξάρτητα από το εάν τον συμπαθούσες ή τον αντιπαθούσες, ο Ανδρέας είχε μία προσωπικότητα, μια ευφυία και μια κατάρτιση, που την αναγνώριζαν ακόμη και οι πιο φανατικοί εχθροί του.

Μαρία Παναγοπούλου
Follow me on facebook

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα

 
26 Απρ. 2017

 

Για την κίνηση του Νίκου Καρβέλα να πετάξει την τσίχλα του σε μία διαγωνιζόμενη του μουσικού reality Star Academy του Epsilon, έχουν γραφτεί πολλά. Θα σταθώ στην αιχμηρή δήλωση της πρώην αρχισυντάκτριας του παιχνιδιού η οποία αποχώρησε καταγγέλλοντας ότι "είναι δύσκολο να μένεις, όταν βλέπεις ότι κάποιος “γκρεμίζει” κάτι που αγαπάς, το πετά σαν τσίχλα", καθώς και στην απόφαση της διευθύντριας της "Ακαδημίας" Κατερίνας Γκαγκάκη να απέχει από τα live σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον ίδιο περίπου λόγο.

Χθες βράδυ, λοιπόν, στην εκπομπή "ΟΛΑ" του Θέμου Αναστασιάδη φιλοξενήθηκε ο παίκτης που αποχώρησε από το Star Academy αυτήν την εβδομάδα (οκ, ξέρω ότι δεν έχετε ιδέα ποιος είναι αφού το εν λόγω show το παρακολουθούν αυστηρά οι συγγενείς των συμμετεχόντων, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας).

"Άμα μου πέταγε εμένα ο Καρβέλας την τσίχλα, θα την έπιανα και θα την μάσαγα. Γουστάρω. Ψέματα να πω;", δήλωσε ευθαρσώς ο Σταύρος Γιάννου, όταν τέθηκε το επίμαχο θέμα.

Μία απάντηση που μου θύμισε την περίπτωση μίας γυναίκας που είχα γνωρίσει κάποτε την οποία ο άντρας της, κάθε φορά που θύμωνε την πλάκωνε στα χαστούκια! 
-Γιατί τον ανέχεσαι τον αλήτη;, την είχα ρωτήσει εξοργισμένη.
-Σου απαγορεύω να τον λες αλήτη! Άντρας είναι. Δεν μπορεί να ελέγξει τα νεύρα του!, με είχε αποστομώσει, όπως περίπου ο παίκτης του Star Academy.

Καρβέλας είναι, ό,τι θέλει κάνει, σου λέει, και μάλιστα έχοντας απέναντί του ανθρώπους που "γουστάρουν".

Ας μην είμαστε υποκριτές: οι άνθρωποι που επέλεξαν τον Νίκο Καρβέλα για το Star Academy είναι οι ίδιοι που επέλεξαν και τους παίκτες. Και ήξεραν καλά τι έκαναν! Αν μάλιστα τα νούμερα ήταν αποθεωτικά, θα ένιωθαν και δικαιωμένοι! Η αποτυχία, φέρνει γκρίνια. Και ο σώζων εαυτόν σωθήτω...

Μαρία Παναγοπούλου
Follow me on facebook

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα

25 Απρ. 2017

Στον τελικό του Rising Star, σύμφωνα με τα ποσοστά που μας παρουσίασε ο ΑΝΤ1, το κοινό ανέδειξε δύο νικητές: τον "λαϊκό" Γιάννη Ξανθόπουλο (τον Πόντιο μικρό Ρέμο) και τον "έντεχνο" Σωτήρη Καρυστινό.

Η ασήμαντη διαφορά του 0.14%, χάρισε τελικά στον πρώτο το έπαθλο των 50.000 ευρώ και το πολυπόθητο συμβόλαιο με την Heaven, ωστόσο ο δεύτερος είναι εκείνος που κέρδισε την προσοχή του κόσμου.

Ο Σωτήρης Καρυστινός, είναι ένας μουσικός του δρόμου. Που την στιγμή που παίρνει την κιθάρα του και αρχίζει να τραγουδάει, σε καθηλώνει όχι μόνο με την ιδίαιτερη χροιά της φωνής του αλλά με την δύναμη της ερμηνείας του, το συναίσθημα και την ψυχή του.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας μουσικός του δρόμου μπαίνει σε μουσικό talent show και κερδίζει τις εντυπώσεις, αφού το κοινό στοιχείο όλων όσων το δοκίμασαν ήταν το ταλέντο. Ο Νεκτάριος Μαλλάς, ο περσινός φιναλίστ του The Voice του ΑΝΤ1 συνεχίζει να παίζει μουσική στον πεζόδρομο του Θησείου,

ενώ o Αλέξανδρος Πιτσάνης που γνωρίσαμε στο X-Factor του ΣΚΑΙ ζούσε για καιρό στο δρόμο με μόνη περιουσία την κιθάρα του και ίσως εκεί να επεστρεψε και μετά το τέλος του σόου.

 

Μουσικοί πρώτα από όλα, οι περισσότεροι παίζουν δύο και τρία όργανα, συνθέτουν, γράφουν στίχους και τραγουδούν. Καλλιτεχνάρες στον μέγιστο βαθμό, κάποιοι επιλέγουν τον δρόμο γιατί τους χαρίζει ελευθερία, αλλά στην πλειοψηφία τους αναγκάζονται να καταφύγουν σε αυτόν για λόγους επιβίωσης.

Στις περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις, οι μουσικοί του δρόμου έχουν συγκεκριμένα στέκια όπου επιτρέπεται να παίζουν μουσική, πάντα με την σχετική άδεια από τους κατά τόπους Δήμους. Στο Λονδίνο, στο Παρίσι, στη Βιέννη, στήνονται καθημερινά μικρές υπαίθριες συναυλίες και οι περαστικοί σταματούν και αφιερώνουν λίγο χρόνο για να τις απολαύσουν, να χειροκροτήσουν τους καλλιτέχνες και μετά να αφήσουν το κάτι τις τους στα καπέλα ή στα κουτιά που υπάρχουν σε μια γωνιά.

Στη χώρα μας τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Οι πολίτες δεν είμαστε τόσο εξοικειωμένοι, αντίθετα εμφανιζόμαστε επιφυλακτικοί, αδιάφοροι ή και αρνητικοί απέναντι σε κάποιον που ξεδιπλώνει την μουσική τέχνη του στο πεζοδρόμιο.

Όσο για το Ελληνικό κράτος; Γι αυτό, οι μουσικοί του δρόμου δεν είναι τίποτα περισσότερο από επαίτες! Το φαινόμενο να συλλαμβάνονται και να οδηγούνται στα αστυνομικά τμήματα μεμονωμένοι μουσικοί ή μπάντες ολόκληρες, δεν είναι δυστυχώς σπάνιο, αφού το βασικό πρόβλημα των αρχών είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί εισπράτουν "μαύρα" χρήματα σε δημόσιο χώρο άνευ αδείας και νόμιμων παραστατικών!!

Δεν είμαι υπέρ της ανομίας (κάθε άλλο!) όμως φοβάμαι πως αν ποτέ αποφασιζόταν στην Ελλάδα η νομοθέτηση μέτρων για τους καλλιτέχνες του δρόμου, το μόνο που θα απασχολούσε τους νομοθετούντες-φωστήρες μας θα ήταν η είσπραξη φόρων. Είναι σαν να βλέπω μπροστά μου την εικόνα: ο Σωτήρης τραγουδαέι με την κιθάρα του τον Χειμωνανθό. Ένας περαστικός που τον συγκινεί το βελούδο της φωνής του, σταματάει και ρίχνει 50 λεπτά σε ένα τσίγκινο κουτί. Αυτομάτως, ο Σωτήρης σταματάει την μουσική και τρέχει κοντά στον περαστικό για να του κόψει απόδειξη είσπραξης! Η Ελληνική οικονομία, έχει μόλις σωθεί! Κυρ Στέφανε, κάν΄τες δύο τις σοκολάτες...

Μαρία Παναγοπούλου
Follow me on facebook

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα